Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Checklist ICT & human capital in KMO : checklist bestemd voor ICT- en algemeen managers
Author:
Year: 2008 Publisher: Brussel SERV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ICT in ondernemingen : infrastructuur, ICT-gebruik en menselijke inzet
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Brussel SERV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerboek ICT-toepassingen
Authors: ---
ISBN: 9789039525685 Year: 2008 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Deskresearch : informatie selecteren, beoordelen en verwerken
Authors: ---
ISBN: 9789043014960 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie.Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema's krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van de informatie. Tevens is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Deskresearch bevat verschillende praktijkvoorbeelden,vragen en opdrachten waarmee de theorie aan de praktijk getoetst kan worden


Book
ICT-eindtermen in school- en klaspraktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030193807 9789030193548 Year: 2008 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds 1 september 2007 zijn de vakoverschrijdende ICT-eindtermen van kracht in het basisonderwijs, de eerste graad van het secundair onderwijs en in de basiseducatie. Deze eindtermen zijn nieuw en een uitdaging voor elke school en elke leerkracht. Het boek ICT-eindtermen in school- en klaspraktijk wil hen helpen bij de implementatie van die ICT-eindtermen. Het boek biedt eerst een kader aan: het nieuwe beleidsplan over ICT in het onderwijs. Het ICT-beleid van de overheid wil in de eerste plaats dat elke Vlaamse leerling op school leert omgaan met de meest gangbare nieuwe technologien. Daarna is de kernvraag aan de orde: hoe de ICT-eindtermen integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk? Het antwoord op die vraag vertrekt van een duiding van de vakoverschrijdende ICT-eindtermen. Het beschrijft hoe leerkrachten deze eindtermen binnen de verschillende leergebieden en ?vakken en, over de verschillende leerjaren heen kunnen integreren. Daarbij staan zeven principes voorop die een goed kompas Kunnen zijn voor een succesvolle ICT- integratie. Maar deze nieuwe eindtermen zijn niet alleen een opgave voor de individuele leerkracht. Het schoolteam en het schoolbeleid zijn essentieel voor het succes. Samen kunnen zij zorgen voor een ICT-implementatieplan. Ook hiervoor geeft dit boek de nodige inspiratie. - Het geeft eerst een aanzet om op het niveau van de school en de scholengemeenschap een ICT-beleid te ontwikkelen dat de kenmerken van goede beleidsvoering heeft. - Daarna presenteert het 'pICTos' wat staat voor 'Plannen van ICT op school', een elektronische tool die scholen ondersteunt bij het ontwerpen van een ICT-beleidsplan. Aan de hand van dit instrument kunnen scholen analyseren hoe ver ze al staan met de invoering van de ICT-eindtermen en informatie krijgen over hoe ze de verdere integratie van ICT kunnen ontwikkelen. - Ten slotte volgt een praktijkvoorbeeld over het proces van de ICT-implementatie dat kan dienen als inspiratiebron voor andere scholen en scholengemeenschappen. In dit voorbeeld komen drie pijlers aan bod waaraan gewerkt moet worden om ICT op een goede manier te implementeren binnen de basisschool: de infrastructuur, de deskundigheid bij leerlingen, leerkrachten en omkaderend personeel en het kunnen beschikken over verantwoorde didactische content. De opgave is niet gering en ook niet helemaal nieuw. Maar leerlingen zullen pas echt ten volle het nut van ICT-gebruik ondervinden, als de hele school er planmatig en met overleg bij betrokken wordt.


Book
Marche ou crève : les services financiers au pied du mur numérique
Authors: ---
ISBN: 9789086705801 9086705804 Year: 2008 Publisher: Waterloo Kluwer


Book
De zwarte zwaan : de impact van het hoogst onwaarschijnlijke
Author:
ISBN: 9789057122675 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds


Book
Statistiek voor Techniek en ICT
Authors: --- ---
ISBN: 9789043014090 9043014095 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux


Book
Actieve openbaarheid in theorie en praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789048601370 9048601371 Year: 2008 Volume: 6 Publisher: Brugge Die Keure

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by